ساخت Clone در vmware workstation

VMware Workstationشبکه
ساخت Clone در vmware workstation

به نام خدا .با سلام به وب سایت pcvid خوش آمدید. با ویدیو آموزش آشنایی و ساخت Clone در vmware workstation در خدمت شما عزیزان هستیم.

Clone چیست

Clone دقیقا یک کپی از ماشین مجازی موجود می باشد.

انواع کلون (clone) در vmware :

The Full Clone

در این حالت Clone تهیه شده کاملا مستقل می باشد و هیچ وجه اشتراکی با ماشین مجازی مادر خود ندارد.

به علاوه نیازی به هیچ گونه ارتباطی با Parent VM نمی باشد چرا که این حالت Clone هیچ وجه اشتراکی با Parent VM خود نخواهد داشت. این حالت نسبت به حالت Linked Clone دارای عملکرد بهتری می باشد اگر چه مدت زمان بیشتری طول می کشد تا یک Full Clone تهیه شود . این حالت هیچ گونه دسترسی و ارتباطی با Snapshot های گرفته شده از Parent VM ندارد.

The Linked Clone

حالت Linked Clone برگرفته شده از Snapshot ماشین مجازی مادر یا Parent VM می باشد.

کلیه فایل هایی که در Parent VM به صورت Snapshot نیز وجود دارند ، پس از آمده شدن Linked Clone همچنان در دسترس و قابل استفاده توسط Clone جدید می باشد. این امر به این دلیل است که Virtual Disk در Parent VM و Linked Clone به صورت Share استفاده می شود. االبته هرگونه تغییری در Virtual Disk مربوط به Parent VM ، تاثیری بر Linked Clone نخواهد داشت . اما این مساله را باید مد نظر داشته باشید که Linked Clone باید با Parent VM خود در ارتباط باشد در غیر اینصورت Linked Clone به صورت Disable می باشد . Linked Clone به سرعت ایجاد می شود و خیلی راحت و سریع یک ماشین مجازی منحصر به فرد را در اختیار خواهید داشت.

یکی دیگر از مزایای Linked Clone این است که کاربران به راحتی می توانند از قابلیت Share استفاده کنند. عنوان مثال در صورتی که گروهی از کاربران بخواهند به یک Virtual Disk واحد دسترسی داشته باشند می توانند از طریق Linked Clone آن Virtual Disk ها را به اشتراک بگذارند.

ساخت Clone در vmware workstation

در این ویدیو در مورد clone کردن و نیز تفاوت بین کلون های مختلف توضیح داده شده است .

حمایت از ما

امیدواریم از تنظیمات شبکه در vmware workstation خوشتون اومده باشه.ممنون میشیم ما را در یویتوب ، اینستاگرام و آپارات دنبال نمایید.

منتظر نظرات شما دوستان عزیز هستیم.

در صورتی هم که آموزش خاصی مد نظرتون هست اعلام کنید تا به سایت اضافه کنیم.

جهت مشاهده تمامی سر فصل های آموزش vmware workstation سایت اینجا کلیک نمایید.    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست